忍者ブログ
そこに、いつごろ創建されたのかわからない古い塔が、一面に生い茂った葦原に囲まれて立ち尽くしている。風が吹くと葦原がざわざわに唸りだす。なぜか、懐かしさに一杯になる、あの塔…。ずっと探し続けている。塔の秘密を解き明かすのは誰? 
[1205] [1203] [1202] [1200] [1199] [1198] [1196] [1195] [1194] [1193] [1192]
×

[PR]上記の広告は3ヶ月以上新規記事投稿のないブログに表示されています。新しい記事を書く事で広告が消えます。

車を走らせている時、FMのスイッチを入れたら流れてきたこの曲。たった一度だけ聞いただけなのに、胸に沁みて忘れられず…。歌手を調べてすぐにCDも買ってしまった。透明で美しい歌声なのに、野太い感じなのが気に入っている。

エチオピアをのぞく、アフリカのすべての国々はイギリス・フランス・ポルトガルなどのヨーロッパ各国に征服されていた。

南米やアジアの植民地制度とは違い、黒人達の多くが¬国外へ奴隷として連行されて行き、更に、文化・文明のそのほとんども搾取された事により、歴史の伝承さへ困難であった。

イギリス人であるジュリア・フォーダムが送るメッセージ Happy Ever Afterを Rain Forest Mix '98 バージョンにて。


Happy Ever After 

Don't ask me why I'm running out of laughter
There's tears in these eyes, not happy ever after
And I thought it was plain to see
And I thought the whole world could be
And I thought we'd be happy ever after.


You could say that I'm living in a pipe dream
It's just looking back, things are never what they seem
And I hope I can safely say
And I hope most things go my way
And I hope they'll be happy ever after.


Down in Southern Africa no happy ever after
Not now, but soon forever
While they're sitting comfortably
In that white winter city
How can we be happy ever after?


Um by yay
Est ce le South Africa


So don't ask me why I'm running out of laughter
There's tears in these eyes, not happy ever after.
And I thought it was plain to see
And I thought that maybe you and me
And I thought we'd be happy ever after.


Um by yay
Um by yay
Um by yay
Est ce le South Africa

Don't ask me why I'm running out of laughter
There's tears in these eyes, not happy ever after
And I thought it was plain to see
And I thought the whole world could be
And I thought we'd be happy ever after.

You could say that I'm living in a pipe dream
It's just looking back, things are never what they seem
And I hope I can safely say
And I hope most things go my way
And I hope they'll be happy ever after.

Down in Southern Africa no happy ever after
Not now, but soon forever
While they're sitting comfortably
In that white winter city
How can we be happy ever after?

Um by yay
Est ce le South Africa

So don't ask me why I'm running out of laughter
There's tears in these eyes, not happy ever after.
And I thought it was plain to see
And I thought that maybe you and me
And I thought we'd be happy ever after.

Um by yay
Um by yay
Um by yay
Est ce le South Africa 

私が笑顔を使い果たした理由を訊ねないで欲しい
目には涙が溢れているからそれからは幸せではないの
それははっきりしていることだと私は思っていた
全世界がそうなれると私は思っていた
私たちがその後ずっと幸せになれると私は思っていた

私が非現実的な考えを持って生きていると言ってもいいのよ
振り返ってみると
物事は決して思っていたようなものではない
私は誤りがないように言うことができるように願う
私はほとんどのことが思い通りに行くように願う
私はそれらがその後上手くいくように願う

南部アフリカの人々はその後幸せではない
今は幸せではないけれどすぐに永遠に幸せになるだろう
彼らがあの"白い""冬の"街で気楽に座っている間に
どのようにして私たちはその後幸せになることができるのだろう?

私が笑顔を使い果たした理由を訊ねないで欲しい
目には涙が溢れているからそれからは幸せではないの
それははっきりしていることだと私は思っていた
多分あなたと私だと私は思っていた
私たちがその後ずっと幸せになれると私は思っていた

拍手[2回]

PR
この記事へのトラックバック
この記事にトラックバックする:
カレンダー
03 2024/04 05
S M T W T F S
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
プロフィール
HN:
竜頭 万里子 (りゅうとう まりこ)
性別:
女性
職業:
講師・カウンセラー・ライター
趣味:
読書・散歩
ブログ内検索
カウンター
バーコード
アクセス解析
忍者ブログ [PR]
【 ♥ イラスト提供:Night on the Planet ♥ 】